torsdag 23 juli 2015

Ansikten

jag var ensam i 33 år 
ett djur slingrat runt min ryggrad 
jag skrattar högt åt mina egna skämt 

som tok är jag född som tok förblir jag 
klor som river stödstolpar skjuter ut som missiler 


orange och ödmjuk grå rök 
varma händer fossila skatter 
rutigt skrap och fårfällar 

uggleögon rabblar fazz 
intesittastilla sjukdommen känn ingen sorg för mig i Göteborg 
skirt lila hår 

munken med det självspäkande självporträttet 
puckelryggig av vänskap 
rammar rullar 


trettontusen barn åt jag 
trettontusen hundar åt jag 
trettontusen danser dansade jag 


korsning mellan varg och papillon 
hollywoodesk hentai 
tänd eld på soffan och sängknoppar och kvastskaft 


Ozzy Guldsmidaren puffar ringlöst sin cohiba 
dirigerar cirkusen med sitt lillfinger 
råttan i sitt hål utan ost minns tretton sekunder men ser likaså in i framtiden

2 kommentarer: